Comunicat de presă

08.05.2012


envoyer l'article par mail title=

Întruniţi în şedinţă publică în data de 08.05.2012, membrii Consiliului Naţional al Audiovizualului au hotârăt, după analiza raportului întocmit de Serviciul Inspecţie pentru posturile de televiziune din teritoriu, aplicarea următoarelor sancţiuni :

somaţie publică pentru Bucovina TV. În două ediţii ale unor emisiuni de ştiri din zilele de 10.10.2011 şi 11.10.2011, radiodifuzorul nu a ţinut cont de prevederile art. 40 alin. 1 şi 2 din Codul audiovizualului referitoare la respectarea principiului audiatur et altera pars şi a dreptului la propria imagine. De asemenea, în emisiunea de dezbatere „Sara pe deal” (difuzată în 02.02, 03 şi 23.02.2012) au fost încălcate dispoziţiile art. 78, alin. 3 şi 4 din Codul CNA, care stipulează că « la difuzarea în reluare a programelor se va face menţiunea „Reluare” pe întreaga durată a difuzării acestora », iar « la difuzarea unor imagini şi/sau înregistrări sonore de arhivă se va face datarea acestora ori menţiunea „Arhivă” » ;

somaţie publică pentru Tele 2 Drobeta Turnu Severin. În emisiunea de ştiri din data de 7.03.2012 şi în emisiunea de dezbatere „Realitatea zilei” din data de 07.02.2012 nu s-au respectat prevederile art. 40 alin. 1 şi 2 din Codul CNA, radiodifuzorul având obligaţia de a solicita dovezi care să probeze afirmaţiile acuzatoare aduse în timpul emisiunilor la adresa unor persoane ;

somaţie publică pentru AS TV Bistriţa pentru că, în emisiunea “Ediţie specială” din 01.05.2012 şi în emisiunea “Impact” din 30.04.2012 au fost încălcate dispoziţiile art. 139 din Codul audiovizualului, potrivit cărora “Publicitatea, pozitivă sau negativă, în legătură cu partide politice, oameni politici, mesaje politice este interzisă, cu excepţia perioadelor de campanie electorală”.

Consiliul a decis intrarea de îndată în legalitate în privinţa următoarelor spoturi publicitare :

spotul TV „MEDAS” pentru promovarea unor servicii ale Centrului Medical MED-AS 2003, nerespectându-se dispoziţiile art. 104 din Codul audiovizualului, potrivit cărora “Sunt interzise publicitatea (...) în care se utilizează practici comerciale înşelătoare sau practici comerciale agresive” ;

spoturile aferente campaniei de promovare la posturile de televiziune a apei minerale “Aqua Carpatica” (carbogazoasă şi plată). Consiliul a reanalizat conţinutul acestor spoturi, precum şi toate documentele depuse la CNA şi a decis că spoturile pot fi difuzate numai după modificarea acestora, astfel încât să respecte prevederile legislaţiei audiovizuale. Forma actuală a spoturilor (analizate şi în şedinţa din 26.04.2012) nu respectă prevederile art. 102 alin. 1 („ Este interzisă publicitatea care nu este conformă cu dispoziţiile legale”), precum şi dispoziţiile art. 104 din Codul audiovizualului.

CNA a aprobat solicitările de licenţă audiovizuală prin satelit şi prin reţele de comunicaţii pentru TVR HD şi VTV Ocna Şugatag, iar pentru Naşul TV a fost aprobată o modificare a licenţei audiovizuale.

Biroul Comunicare şi Relaţii cu Publicul