Comunicat de presă
08.05.2012

Întruniţi în şedinţă publică în data de 08.05.2012, membrii Consiliului Naţional al Audiovizualului au hotârăt, după analiza raportului întocmit de Serviciul Inspecţie pentru posturile de televiziune din teritoriu, aplicarea următoarelor sancţiuni :
• somaÅ£ie publică pentru Bucovina TV. ÃŽn două ediÅ£ii ale unor emisiuni de ÅŸtiri din zilele de 10.10.2011 ÅŸi 11.10.2011, radiodifuzorul nu a Å£inut cont de prevederile art. 40 alin. 1 ÅŸi 2 din Codul audiovizualului referitoare la respectarea principiului audiatur et altera pars ÅŸi a dreptului la propria imagine. De asemenea, în emisiunea de dezbatere „Sara pe deal” (difuzată în 02.02, 03 ÅŸi 23.02.2012) au fost încălcate dispoziÅ£iile art. 78, alin. 3 ÅŸi 4 din Codul CNA, care stipulează că « la difuzarea în reluare a programelor se va face menÅ£iunea „Reluare” pe întreaga durată a difuzării acestora », iar « la difuzarea unor imagini ÅŸi/sau înregistrări sonore de arhivă se va face datarea acestora ori menÅ£iunea „Arhivă” » ;
• somaÅ£ie publică pentru Tele 2 Drobeta Turnu Severin. ÃŽn emisiunea de ÅŸtiri din data de 7.03.2012 ÅŸi în emisiunea de dezbatere „Realitatea zilei” din data de 07.02.2012 nu s-au respectat prevederile art. 40 alin. 1 ÅŸi 2 din Codul CNA, radiodifuzorul având obligaÅ£ia de a solicita dovezi care să probeze afirmaÅ£iile acuzatoare aduse în timpul emisiunilor la adresa unor persoane ;
• somaÅ£ie publică pentru AS TV BistriÅ£a pentru că, în emisiunea “EdiÅ£ie specială” din 01.05.2012 ÅŸi în emisiunea “Impact” din 30.04.2012 au fost încălcate dispoziÅ£iile art. 139 din Codul audiovizualului, potrivit cărora “Publicitatea, pozitivă sau negativă, în legătură cu partide politice, oameni politici, mesaje politice este interzisă, cu excepÅ£ia perioadelor de campanie electorală”.
Consiliul a decis intrarea de îndată în legalitate în privinţa următoarelor spoturi publicitare :
• spotul TV „MEDAS” pentru promovarea unor servicii ale Centrului Medical MED-AS 2003, nerespectându-se dispoziÅ£iile art. 104 din Codul audiovizualului, potrivit cărora “Sunt interzise publicitatea (...) în care se utilizează practici comerciale înÅŸelătoare sau practici comerciale agresive” ;
• spoturile aferente campaniei de promovare la posturile de televiziune a apei minerale “Aqua Carpatica” (carbogazoasă ÅŸi plată). Consiliul a reanalizat conÅ£inutul acestor spoturi, precum ÅŸi toate documentele depuse la CNA ÅŸi a decis că spoturile pot fi difuzate numai după modificarea acestora, astfel încât să respecte prevederile legislaÅ£iei audiovizuale. Forma actuală a spoturilor (analizate ÅŸi în ÅŸedinÅ£a din 26.04.2012) nu respectă prevederile art. 102 alin. 1 („ Este interzisă publicitatea care nu este conformă cu dispoziÅ£iile legale”), precum ÅŸi dispoziÅ£iile art. 104 din Codul audiovizualului.
CNA a aprobat solicitările de licenţă audiovizuală prin satelit şi prin reţele de comunicaţii pentru TVR HD şi VTV Ocna Şugatag, iar pentru Naşul TV a fost aprobată o modificare a licenţei audiovizuale.
Biroul Comunicare şi Relaţii cu Publicul