Comunicat de presă

08.05.2012


envoyer l'article par mail title=

ÃŽntruniÅ£i în ÅŸedinţă publică în data de 08.05.2012, membrii Consiliului NaÅ£ional al Audiovizualului au hotârăt, după analiza raportului întocmit de Serviciul InspecÅ£ie pentru posturile de televiziune din teritoriu, aplicarea următoarelor sancÅ£iuni :

• somaÅ£ie publică pentru Bucovina TV. ÃŽn două ediÅ£ii ale unor emisiuni de ÅŸtiri din zilele de 10.10.2011 ÅŸi 11.10.2011, radiodifuzorul nu a Å£inut cont de prevederile art. 40 alin. 1 ÅŸi 2 din Codul audiovizualului referitoare la respectarea principiului audiatur et altera pars ÅŸi a dreptului la propria imagine. De asemenea, în emisiunea de dezbatere „Sara pe deal” (difuzată în 02.02, 03 ÅŸi 23.02.2012) au fost încălcate dispoziÅ£iile art. 78, alin. 3 ÅŸi 4 din Codul CNA, care stipulează că « la difuzarea în reluare a programelor se va face menÅ£iunea „Reluare” pe întreaga durată a difuzării acestora », iar « la difuzarea unor imagini ÅŸi/sau înregistrări sonore de arhivă se va face datarea acestora ori menÅ£iunea „Arhivă” » ;

• somaÅ£ie publică pentru Tele 2 Drobeta Turnu Severin. ÃŽn emisiunea de ÅŸtiri din data de 7.03.2012 ÅŸi în emisiunea de dezbatere „Realitatea zilei” din data de 07.02.2012 nu s-au respectat prevederile art. 40 alin. 1 ÅŸi 2 din Codul CNA, radiodifuzorul având obligaÅ£ia de a solicita dovezi care să probeze afirmaÅ£iile acuzatoare aduse în timpul emisiunilor la adresa unor persoane ;

• somaÅ£ie publică pentru AS TV BistriÅ£a pentru că, în emisiunea “EdiÅ£ie specială” din 01.05.2012 ÅŸi în emisiunea “Impact” din 30.04.2012 au fost încălcate dispoziÅ£iile art. 139 din Codul audiovizualului, potrivit cărora “Publicitatea, pozitivă sau negativă, în legătură cu partide politice, oameni politici, mesaje politice este interzisă, cu excepÅ£ia perioadelor de campanie electorală”.

Consiliul a decis intrarea de îndată în legalitate în privinÅ£a următoarelor spoturi publicitare :

• spotul TV „MEDAS” pentru promovarea unor servicii ale Centrului Medical MED-AS 2003, nerespectându-se dispoziÅ£iile art. 104 din Codul audiovizualului, potrivit cărora “Sunt interzise publicitatea (...) în care se utilizează practici comerciale înÅŸelătoare sau practici comerciale agresive” ;

• spoturile aferente campaniei de promovare la posturile de televiziune a apei minerale “Aqua Carpatica” (carbogazoasă ÅŸi plată). Consiliul a reanalizat conÅ£inutul acestor spoturi, precum ÅŸi toate documentele depuse la CNA ÅŸi a decis că spoturile pot fi difuzate numai după modificarea acestora, astfel încât să respecte prevederile legislaÅ£iei audiovizuale. Forma actuală a spoturilor (analizate ÅŸi în ÅŸedinÅ£a din 26.04.2012) nu respectă prevederile art. 102 alin. 1 („ Este interzisă publicitatea care nu este conformă cu dispoziÅ£iile legale”), precum ÅŸi dispoziÅ£iile art. 104 din Codul audiovizualului.

CNA a aprobat solicitările de licenţă audiovizuală prin satelit şi prin reţele de comunicaţii pentru TVR HD şi VTV Ocna Şugatag, iar pentru Naşul TV a fost aprobată o modificare a licenţei audiovizuale.

Biroul Comunicare şi Relaţii cu Publicul