Comunicat de presă

09.06.2011


envoyer l'article par mail title=

Întruniţi în şedinţa publică din data de 09.06.2011, membrii Consiliului Naţional al Audiovizualului au analizat raportul de monitorizare întocmit de direcţia de specialitate, pentru zece posturi centrale de televiziune, cu privire la durata publicităţii inserate în intervale de o oră, în luna aprilie 2011. Constatând încălcări ale prevederilor art. 35 alin. 1 din Legea Audiovizualului nr. 504/2002, cu modificările şi completările ulterioare [“(1) Proporţia de spoturi publicitare televizate şi spoturi de teleshopping dintr-un interval de o oră nu poate depăşi 20%, respectiv 12 minute ; în cazul televiziunii publice durata acestora nu poate depăşi 8 minute din timpul oricărei ore date”], Consiliul a decis să sancţioneze, pentru depăşirea timpului de 12 minute pe oră alocat publicităţii, următoarele posturi :

Kanal D – amendă în cuantum de 15.000 lei ;

OTV – amendă în cuantum de 10.000 lei ;

Antena 3 – amendă în cuantum de 10.000 lei ;

Realitatea TV – somaţie publică ;

Prima TV – somaţie publică ;

Naţional TV – somaţie publică.

De asemenea, în aceeaşi şedinţă publică, pentru încălcarea legislaţiei audiovizuale în vigoare, CNA a decis aplicarea următoarelor sancţiuni :

Amendă în cuantum de 10.000 de lei posturilor Antena 3 şi Realitatea TV pentru că, în data de 05.05.2011, au transmis, în direct (în emisiunile “Ediţie specială”, respectiv “Deschide lumea”), de la sediul Parchetului General, declaraţia de presă a europarlamentarului Corneliu Vadim Tudor, limbajul acestuia conţinând multe jigniri la adresa altor persoane. Radiodifuzorii aveau obligaţia să ţină cont de dispoziţiile art. 30 [“Furnizorii de servicii media audiovizuale au obligaţia să respecte drepturile şi libertăţile fundamentale ale omului, viaţa privată, onoarea şi reputaţia, precum şi dreptul la propria imagine”] şi art. 34 alin. (1) din Codul audiovizualului care reglementează dreptul oricărei persoane la propria imagine ;

Somaţie publică postului TVR 1 pentru că, pe parcursul difuzării emisiunii Meteo, a fost inserată publicitate pe ecran partajat pentru “Onduline”, fără a avea în vedere dispoziţiile art. 28 alin. (2) din Legea audiovizualului nr. 504/2002, cu modificările şi completările ulterioare, conform cărora Societatea Română de Televiziune poate insera spoturi publicitare, inclusiv autopromoţionale sau de teleshopping, numai între programe ;

Decizie de intrare în legalitate în privinţa difuzării la posturile de televiziune a spotului publicitar pentru produsul “vopsea lavabilă Oskar cremă”. CNA a constatat că nu au fost respectate prevederile art. 19 (2) lit. b) şi g) şi art. 93 din Codul de reglementare a conţinutului audiovizual (“art.93 Comunicările comerciale audiovizuale trebuie să respecte, indiferent de formă şi de durată, principiile de protecţie a minorului, de informare corectă a publicului, de respectare a demnităţii umane, de asigurare a unei concurenţe loiale”).

Consiliul a aprobat solicitarea de licenţă audiovizuală prin satelit pentru postul Mooz Dance şi solicitarea societăţii Ridzone Computers SRL Târgu Jiu de modificare a licenţei audiovizuale pentru RTV.

Biroul Comunicare şi Relaţii cu Publicul